Sunday, October 5, 2008

NOVEL KE 13

PTS Fortuna
RM 27.90 / RM 30.90 (Sabah & Sarawak),
978-967-5136-21-4; 9789675136214
Tarikh Terbit: 10 October 2008 ;
Jumlah Muka Surat : 368 halaman

Ini adalah novel saya yang ke 13 diterbitkan oleh PTS Fortuna. Syukur.

Ada yang bertanya bagaimana boleh menerbitkan 13 buah novel dalam masa dua tahun?. Berapa lama menghasilkan sebuah novel?. Adakah Pak Latip dibantu oleh sesiapa?.

Kerana novel sejarah belum ramai yang menulisnya maka saya mendapat peluang untuk menerbitkannya dengan PTS. Kerana novel sejarah itu laku keras serta diulangcetak memberi semangat kepada saya untuk terus menulisnya.

Saya tidak menetapkan berapa lama menyiapkan sebuah novel tetapi saya menulisnya setiap hari. Tambahan pula sekarang menjadi penulis sepenuh masa dapatlah sepenuh masa menulis.

Kata Faisal Tehrani dalam blognya, dia mendapat bantuan dari “langit.” Kata Ramli Awang Mursyid pula, novelnya laris berkat keluarkan zakat dan sedekah. Saya ambil iktibar dari dua orang novelis yang terkenal itu.

Maka selalulah saya berdoa semoga diberi hidayah, ilham serta kekuatan untuk menulis. Royalti yang diterima dari PTS juga akan dikeluarkan zakat apabila cukup haul dan nisabnya. InsyaAllah.

Saya juga yakin apabila kita membantu mereka yang memerlukan bantuan maka Allah SWT juga pasti membantu kita.

No comments: