Friday, May 1, 2009

TERUS MENULIS

Dunia penulisan juga banyak cabarannya. Tetapi cabaran itu yang akan membuat seseorang itu semakin matang dan bersemangat.

InsyaAllah saya terus menulis. Tahun 2009.

1. Ali bin Abi Talib - sudah terbit.

2. Uthman bin Affan - sudah selesai edit pruf.

3. Bilal bin Rabah - sudah selesai edit pruf.

4. Hulagu Khan - sedang di nilai oleh penerbit.

5. Pahlawan Mat Kilau - sudah dihantar kepada penerbit.

6. Dol Said Pahlawan Naning - hampir siap.







7 comments:

cia said...

biar lah hasil tulisan kita memberi ilmu(benar) pada anak2(PEMBACA) kita, kalau mereka dapat ilmu(salah) SAMA lah kita yg dpt tahu kamal artatuk itu bapa moden turki.
Baru sy tahu, sijil yg kita dpt utk buat tesis dll tu, tesis yg diTIPUkan oleh kita sendiri dan bayk lagi yg turut menipu dan temberanggggg.

NAUZUBILLAH HI MIN ZALIK....ALLAH AKAN TANYA APE YG KITA BUAT

cia said...

cuba tuan selidiki mereka2 yg (nobuyers) sejarah dan faktanya.

Rashid Maidin, Abdullah CD dan mereka2 yg seangkatan dgnnya(di cop sebagai komunis), siapa mereka sebenarnya?? dan apa yg mereka perjuangkan????

sejarah membuktikan!!!! dan JIHAD bidang penulisan ini amat besar pahalanya.......sy doakan(Abd latip Talip)hanya Allah memakbulkan...amin..

cia said...

dan cuba dramatvkan cerita2 tuan yg lain spt: Muhammad Al Fateh(pelakonnya saya) atau pun Tariq Ziyad(pelakonnya kawan saya) mereka hebat2 utk memperjuangkan islam(global dan agung) , bukan perjuangan melayu( local dan harubiru)....****dpt menarik semua golongan cintakan islam dan memperjuangkan nya(islam)......***

cia said...

MAAF BYK SGT "cia said" di comments slot.....maaf yee...

Mak Su said...

Pak Latip, jika dalam menghasilkan sebuah cerita fantasi/fiksyen, bolehkah gunakan nama tempat asal, tapi ceritanya memang confirm, betul-betul fantasi, seperti di alam fantasi. adakah melanggar undang-undang? seperti hakcipta atau apa-apa pun?

terima kasih

ABDUL LATIP said...

Mak Su

Kalau tulis novel fantasi berlatar belakang nama tempat yang sebenar itu sangat bagus. Tidak salah di segi undang-undang.

Mak Su sedang merancang menulis novel fantasi?. Teruskan sampai siap. Yakin boleh mesti boleh.

ABDUL LATIP said...

Cia
Terima kasih atas ingatan.

OmaQ
Terima kasih sudi ziarah.