Thursday, October 20, 2011

RECEP TAYYIP ERDOGAN



Perdana Menteri Turki Recep Tayyip Erdogan menyeru kepada seluruh rakyat Turki supaya bertenang dan jangan bertindak terburu-buru dalam menghadapi huru hara yang dilakukan musuh negara.

Ini berikutan serangan PKK kemarin (Rabu 19/10) yang menewaskan 24 anggota keselamatan Turki serta mencederakan 18 yang lain.

Ekoran dari kejadian itu, Pemimpin Parti Rakyat Republik (CHP) Kemal Kılıçdaroğlu, meminta Perdana Menteri Recep Tayyip Erdogan berundur serta meletak jawatan.

"Semua orang, baik musuh dan kawan harus tahu bahwa Turki tidak akan menyerah, tidak akan mundur dan tidak akan mengorbankan sedikitpun tanah air ini. Mereka yang menggugat perdamaian dan membuat huru hara pasti menghadapi perlawanan dari seluruh rakyat," kata Recep Tayyip Erdogan.

Pada masa sekarang, sesiapa yang pernah melawat Turki pasti bangga melihat negara itu semakin maju dan ekonominya semakin meningkat sejak di bawah pemerintahan Recep Tayyip Erdogan. Banyak perubahan yang dilakukannya terhadap rakyat Turki.


Di bawah pemerintahannya al Quran tidak lagi diharamkan, sudah boleh dibaca,dicetak dan dijual. Banyak madrasah dan sekolah tahfiz Quran telah didirikan di seluruh Turki. Pelajar perempuan di Universiti sudah dibenarkan memakai tudung.

Sesungguhnya umat Islam di seluruh dunia ingin melihat Islam kembali bersinar di Turki.


No comments: