Saturday, January 21, 2012

MIMPI BERTEMU BADIUZZAMAN SAID NURSI


Semasa menulis novel Badiuzzaman Said Nursi, ibu saya meninggal dunia menyebabkan perasaan terganggu dan penulisannya terhenti lebih satu minggu.

Tiba-tiba pada suatu malam saya bermimpi berada di Barla, bertemu dengan Badiuzzaman Said Nursi. Beliau tidak berkata apa-apa cuma memandang ke arah saya. Apabila tersedar dari tidur saya merasakan mood menulis itu datang semula dan selepas itu penulisannya berjalan lancar.

Itulah pengalaman menarik semasa menulis novel Badiuzzaman Said Nursi...



1 comment:

NURAZZAH8 said...

Salam Pak Latip,
Lama sudah saya tidak sempat menjenguk ke sini...

Sudah banyak rupanya novel-novel baru yang sudah Pak Latip tulis..saya mesti dapatkan nya di MPH..

MasyaAllah Pak Latip... hanya orang yg terpilih sahaja yang mendapat peluang sebegitu... sungguh bertuah Pak latip...

Semoga semua usaha murni Pak Latip akan mendapat ganjaranya ...
Amin