Tuesday, July 22, 2008

PERTEMUAN

Saya mengenali Lelahiro Okinawa atau nama sebenarnya Halela A. Razak sejak empat tahun yang lalu tetapi tidak pernah bertemu. Ketika itu kami sama-sama menjadi ahli esastera.com, Lelahiro admin ruangan Haiku dan saya admin ruangan cerpenis. Walaupun berjauhan kerana beliau menetap di Pualau Okinawa Jepun tetapi kami sering juga bertegur sapa di alam siber.

Darma Mohammad pula memang tak asing lagi namanya sebagai penyair tanah air yang terkenal. Kami juga belum pernah bertemu walaupun saya sering membaca puisi-puisinya yang tersiar dalam akhbar dan Dewan Sastera.

Baru-baru ini berlangsung pertemuan yang tidak disangka antara kami bertiga di Kuala Lumpur, kebetulan hari itu saya berada di Kuala Lumpur lalu membawa kami ke Kampung Kancung di Rantau Negeri Sembilan.

Di rumah Kak Mon di kampong Kancong kami dijamu dengan durian, rambutan dan pulut santan durian. Kami bertiga begitu berselera menikmatinya. Terima kasih kak Mon.

Terima kasih Halela yang membawa buah tangan dari pulau Okinawa untuk saya dan Darma Mohammad semoga kita berjumpa lagi.



Ole-oleh dari Lelahiro. Sebuah antologi Haiku dalam Bahasa Melayu. Dan herba dari Pulau Okinawa.
Kami dijamu dengan pulut santan durian, rambutan dan buah durian di rumah Kak Mon di Kampung Kancong.

Bergambar di rumah Kak Mon yang dikelilingi pokok buah-buahan.

1 comment:

Leyla Shuri said...

salam en. latip,

masih melekat lagi bau pulut durian di jari ini :-)