Friday, January 8, 2010

SURAT DARI SEORANG GURU

Seorang rakan Facebook saya menulis begini......

Tuan latip.

Saya bawa beberapa buku tuan ke sekolah dan terangkan kepada pelajar, tetapi pelajar tidak kenal siapa Sultan Muhamad Al-Fateh, Hulagu Khan, Ikrimah bin Abu Jahal atau Salahudin al Ayubi.

Mereka sangat kenal dengan artis.Majalah Mangga dan URTV pula `kitab' mereka. Insya-Allah saya akan terus promosikan buku tokoh sejarah Islam tuan. Cara penceritaan ala novel itu memang menarik. Anak saya pun baca beberapa kali.

Buku tuan sangat laris. Saya ke Johor Bahru tengok pun cepat habis.Masyarakat dahagakan karya sebegini - bukan untuk bernostalgia tentang kehebatan pahlawan lalu, tetapi menyelusuri kehebatan mereka yang dapat dijadikan inspirasi.

Kita ada ramai tokoh tempatan yang boleh diketengahkan, yang punya tarikan tertentu untuk massa. Harap tuan Latip akan gali lebih ramai tokoh melayu yg mewarnai landskap tanah Melayu zaman berzaman.

Mustaffa Siraj
Johor.








Novel ini sudah diulangcetak sebanyak 8 kali



1 comment:

Anonymous said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....