Monday, October 13, 2008

BERTEMU TUNKU IBRAHIM

Tunku Ibrahim minat membaca sejarah Islam. Pada suatu hari ketika berada dalam sebuah kedai buku di Seremban beliau terjumpa novel Khalid Memburu Syahid lalu membelinya.

"Saya tertarik dengan buku itu kerana bahasanya mudah difahami serta diolah dengan begitu baik. Kemudian saya menghubungi penerbit buku itu (PTS) untuk berkenalan dengan penulisnya," kata Tunku Ibrahim semasa saya datang berhari raya di rumahnya di Kuala Pilah.

Sejak itu kami sering bertanya khabar, berbincang mengenai sejarah Islam dan isu-isu semasa.

"Saya juga suka membaca karya Faisal Tehrani," kata Tunku Ibrahim.

"Penulis tidak sudikah datang ke rumah saya pada hari raya ini?" tanya Tunku Ibrahim melalui sms yang dihantar kepada saya.

"Saya memang dah lama nak bertemu tunku," balas saya.


Terima kasih tunku dan keluarga kerana menjamu saya dengan juadah yang menyelerakan.



Sempat mengambil gambar salasilah jurai keturunan Tunku Ibrahim. Beliau kerabat Diraja Seri Menanti.

Sebelum balik sempat bergambar dengan Tunku Ibrahim.

5 comments:

Puan Ainon Mohd. said...

Hebatnya orang-orang yang menjadi peminat karya tuan!

ABDUL LATIP said...

Sifu Puan Ainon

Terima kasih.

ameranie said...

TERIMA KASIH KERANA MEWUJUDKAN LAMAN WEB INI YANG MEMUDAHKAN SAYA DAN KAWAN-KAWAN UNTUK MEMBUAT KERJA RUMAH YANG DISURUH OLEH GURU KAMI..

Anonymous said...

kenapa laaa...saya ade 3 buku je karya pak latip...kan bagus kalau semua da..boleh laaa baca untuk menghilangkan bosan

~~~nur atikah 1 rk 1....sekolah menengah kebangsaan ungku husin~~~
:)

Anonymous said...

saya harap dapat banyak lagi buku karya nie