Wednesday, August 27, 2008

KOMEN DARIPADA PEMBACA



Saya telah membaca novel Abu Bakar Sahabat Sejati. Secara keseluruhannya novel ini menarik. Saya puas hati dengan fakta yang ada dalam buku ini. Mengikut perkiraan saya semua fakta dan peristiwa dalam buku ini amat tepat sekali.

Pada pendapat saya jasa Khalifah Abu Bakar as Siddiq yg paling besar ialah menumpaskan gejala murtad yang sangat merbahaya dan mengancam Daulah Islamiah yang baru tertegak di bumi Arab.

Tentang pengumpulan al Quran itu memang besar tetapi pada zaman Khalifah Umar al Khattab ia lebih tersusun.

Namun saya masih tertanya-tanya sejauh manakah keberkesanan pengaruh Raja Habib dari Syam setelah beliau memeluk Islam?.

Tahniah atas kelahiran buku ini.

Tunku Ibrahim
Kuala Pilah
Negeri Sembilan.

2 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum..
sy mrupakan pelajar yg sdg mengikuti program persediaan International Baccaleurate (IB).
Sy berminat utk mengkaji novel Kembara Amira sebagai salah satu assignment sy..
Wlaubgaimanapun, sy menghadapi beberapa masalah dan ingin mengajukan beberapa pertanyaan kepada saudara penulis..
Oleh itu, sy amat berbesar hati sekiranya, saudara penulis dapat menghantarkan alamat email saudara ke email sy..
Perhatian drp saudara amatlah sy hargai..

sekian terima kasih

ABDUL LATIP said...

aq

Novel Kembara Amira bukan hasil karya saya. Saya pun tidak pasti hasil karya siapa.

Alamat emel saya

abdul_latip@hotmail.com